"Ora beach is very offering unparalleled natural beauty, one more proof for the tourists out there that Indonesia has a beautiful beach.

This is one proof that Indonesia is very rich with natural beauty if you are well guarded. For tourists, this beach has been supplied resorts that standing on the beach with very clear water. The resorts here in the form of a wooden house on stilts with a material causing a cozy atmosphere for relaxing eliminate fatigue or burden of mind. This place is very indulgent visitors who want to find peace of mind.

In addition, the natural scenery is equally compared with Oahu Lanikai beach in Hawaii or the Maldives Island. At least we did not have far to go abroad because it appears that Indonesia also has a similar beauty"

Yang lebih membuat trip ke Pantai Ora lebih istimewa adalah adanya tempat menginap yang berdiri di atas laut. Tidak hanya resort saja, beberapa homestay  yang merupakan rumah penduduk  juga dibangun di atas laut. Suara ombak berdebur dan angin laut akan membuai kita ke alam mimpi. Selesai beristirahat, pagi di Pantai Ora dipenuhi dengan kicauan burung dan hembusan udara sejuk.

Tapi kini saatnya membuka pintu kamar dan melihat hamparan laut tepat di depan mata. Lalu bergegas mengambil peralatan snorkeling dan melihat pemandangan bawah laut yang memesona. Indahnya terumbu karang Pantai Ora, yang jadi habitat bagi ratusan spesies ikan, akan membuat anda tidak mau keluar dari air. Pemandangan ini juga bisa dilihat tanpa harus turun ke air, karena bisa dengan mudah disaksikan dari kamar tempat menginap, walau tidak terlalu jelas.

 
Top